Ska vi knacka dörr, eller inte?

 Efter en valrörelse som innehöll det mesta en den ska innehålla så har jag nu haft en knapp vecka på mig att hitta den vardag som jag känner igen sedan tiden innan valarbetet satte igång på allvar. Detta skedde för ca 18 månader sedan med politikutveckling och arbete i partigruppen. Ett mycket positivt arbete som engagerade många. Under denna tid har också ett nomineringsarbete skett och jag är som gruppledare mycket stolt över den valsedel vi fick till slut.

Sommaren kom och den korta resa till Hudiksvall ( för att beställa pass) och två nätter i Sundsvall blev de korta dagar som jag och min man fick som gemensam semesterresa. Vi gjorde det till den trevliga resa det blev med besök hos goda vänner och en ny kvasisläktbekantskap.

Sommaren innehöll också två veckors hundvakter. Jag saknar den härliga hund vi hade till låns under två varma och härliga veckor. Vi var ute mycket och vi snittade 10 kilometer per dag. Kom och hjälp mig med det igen, Dusty!

Det är alldeles för få förunnat att ta del av den cirkusliknande och turbulenta verksamhet som en valrörelse utgör. Från morgon till kväll, dag ut och dag in. Hur många aktiviteter kan vi hitta på så att vi når så många som möjligt? Väsby centrum och Messingen ska bemannas vid valborden. Vi får inte missa att affischera och lappa lådor. Vem tar vilket distrikt? Vi kommer inte att kunna knacka dörr, men det kanske inte gör något då alla andra partier verkar vara på varenda dörr. Hur många familjemiddagar ska vi avbryta? Många beslut som ska tas. Social medier får sin beskärda del av både budget och engagemang. Nya trycksaker och nya idéer om vartannat. Ja, min åttonde valrörelse liknande de övriga sju till stor del. Jag är mycket glad över de 13 valfilmer som spelades in under Antonios ledning. Ett valarbete är ett utpräglat grupparbete där några är mer engagerade än andra, men alla är en viktig kugge.

Valdagen kommer och arbetet ligger som ett 12-timmars maratonlopp, men även ett sådant lopp tar slut och vi samlas alla runt information som sprider sig från de olika Tv-kanalers valprogram. Under en sådan kväll pendlar humöret mellan hopp och förtvivlan några gånger. Denna gång gick det inte som vi hade trott, men alla ska vara stolta över det arbete som gjorts under de senaste 18 månaderna. Vi får ta nya tag, och tacka för alla röster som givits till KD Väsby och till alla de som vill att vi ska fortsätta vårt arbete i Väsby. För det ska vi!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Att kunna bidra med 100% av sin egen förmåga

Implementering av Barnkonventionen

Föräldrautbildning som friskvård